Звіт про реалізацію Стратегії розвитку фінтеху в Україні до 2025 року за 2021 рік
Національний банк України затвердив Стратегію розвитку фінтеху в Україні до 2025 року в липні 2020 року (далі – Стратегія) – покроковий план створення в Україні повноцінної фінтех-екосистеми з інноваційними фінансовими сервісами та доступними цифровими послугами.
Стратегія ґрунтувалась на ключових напрямах, заданих Стратегією розвитку фінансового сектору України до 2025 року.
Зокрема, цей документ структурував та деталізував тренди і напрями розвитку фінансових інновацій.
Ключовими дієвими елементами Стратегії були:
Реалізація Стратегії також пов’язана з виконанням діджитал-проєктів, над якими працює Національний банк. Зокрема, йдеться про запровадження віддаленої ідентифікації та верифікації, імплементацію євродирективи PSD2, надання можливості здійснення миттєвих платежів із рахунку на рахунок у СЕП у форматі 24/7; посилення регуляторного периметру у сфері кібербезпеки та всі інші інноваційні проєкти центробанку.
Зі звітом про виконання Стратегії за 2021 рік можна ознайомитись за посиланням
Стратегія втратила чинність у зв’язку з затвердженням нової Стратегії розвитку фінансового сектору України у 2023 році, оскільки цілі та заходи з розвитку фінтеху були опрацьовані та враховані під час її розробки.
З метою стимулювання розвитку FinTech-рішень в Україні у Національному банку працює Експертна рада з питань комунікації з інноваційними компаніями.
Ця комунікаційна платформа для спілкування Національного банку із інноваційними компаніями створена у травні 2019 року у рамках пілотного проекту. За підсумками її діяльності упродовж 2019 року було вирішено продовжити функціонування Експертної ради до створення групи, відповідальної за створення та роботу регуляторної "пісочниці".
Інноваційні компанії можуть подавати до Національного банку заяву (українською або англійською мовами) для розгляду та обговорення власних новітніх продуктів.
Для цього потрібно надіслати заяву на електронну адресу: [email protected] із позначкою "GO FinTech".
Інноваційні компанії отримають зворотній зв’язок від Національного банку впродовж 30 робочих днів із дня її отримання.
Взаємодія з учасниками ринку платіжних послуг – налагодження широкої взаємодії НБУ з інноваційними компаніями та проектами;
Розширення пропозицій на ринку платіжних послуг – сприяння розширенню пропозиції фінансових продуктів і послуг на ринку, підвищенню їх доступності для споживачів та захисту прав споживачів під час надання інноваційних фінансових продуктів та послуг;
Підвищення конкуренції на ринку платіжних послуг – сприяння підвищенню конкуренції на фінансовому ринку та розробка нових підходів до обслуговування споживачів фінансових продуктів та послуг.